Koogle d*EPiC SWYNme BITLYme EmailMarketingTipps

Articles



tactics 3 advanced animated GIF techniques to uplevel your email designs [GFX]

Many email marketers rely on animated GIFs as an easy-to-implement way to add movement to their campaigns. But simply replacing your static image with an animated GIF is just the first step. Want to go even further? Read on for three advanced ideas and creative use cases for animated GIFs that you might not have tried yet. 1. Animated Backgrounds: Combining the power of background imagery and animation [...] [more]
taxiforemail.com    Gallery, Design, Video

stats Update 2020: Das E-Mail-Marketing der 1.000 umsatzstärksten Onlineshops Deutschlands

Die aufgezeigte „gleichbleibende Vielfalt“ bei den ESPs bedeutet nicht, dass es keine Bewegung im Markt gibt. Zwar sind die sechs meistgenutzten Plattformen dieselben wie im Vorjahr: Emarsys, Episerver, Salesforce Marketing Cloud, CleverReach, Inxmail und Mailchimp. Aber bei den Anteilen hat sich einiges getan: Emarsys kann zwar einen absoluten Zuwachs von zwei Shops verzeichnen, wegen der höheren Gesamterkennungsrate (siehe oben) bleibt der Anteil aber konstant bei knapp 23 %. Bei näherem [...] [more]
publicare.de    ESP, Study

tactics Integrierter Microshop: Interactive E-Mail-API von Mayoris

Die Microshop-Funktionalität wird ausschließlich in HTML und CSS umgesetzt. Die Verwendung von JavaScript ist nicht möglich, da dies von den E-Mail-Clients unterdrückt wird. Daher ist die Verwendung einer passiven Logik notwendig. Zum Einsatz kommen hierfür Formularelemente und umfangreiche CSS-Regeln. Da beide nicht durchgehend von allen E-Mail-Clients unterstützt werden, ist die Integration eines zuverlässigen Fallbacks zwingend, insbesondere für Outlook-Nutzer. Die User Experience darf dabei auf [...] [more]
email-marketing-forum.de    Design, Tool

discussion Sendgrid Under Siege from Hacked Accounts

Email service provider Sendgrid is grappling with an unusually large number of customer accounts whose passwords have been cracked, sold to spammers, and abused for sending phishing and email malware attacks. Sendgrid's parent company Twilio says it is working on a plan to require multi-factor authentication for all of its customers, but that solution may [...] [more]
krebsonsecurity.com    ESP, Spam

stats Top 100 umsatzstärkste Onlineshops in Deutschland - EHI Retail Institute

Studie E-Commerce-Markt Deutschland 2020 von EHI und Statista: Übersicht der Top 100 umsatzstärksten B2C-Onlineshops für physische Güter aus den Top 1.000 [...] [more]
ehi.org    Study

discussion Litmus Live Week 2020: Day 5 Highlights

What happened on day 5 of Litmus Live Week 2020? Check out our top takeaways from sessions on email deliverability, personalizing with AMPscript, and more. [more]
litmus.com    Deliverability

stats Transaktionsmail-Benchmark 2020 [PDF]

Die Datenbasis des Inxmail Transaktionsmail-Benchmark 2020 bilden circa achtzig Millionen anonymisierte E-Mails aus circa 60.000 versendeten Mailings. Die analysierten E-Mails wurden zwischen dem 1. Januar und 31. Dezember 2019 mit Inxmail Commerce, unserer spezialisierten Lösung für automatisierte E-Mails, versendet. Bei den Ergebnissen handelt es sich – wenn nicht anders angegeben – stets um den Mittelwert der untersuchten Kennzahl. Zur besseren Gegenüberstellung werden Transaktionsmails in diesem [...] [more] 
inxmail.de    Automation, Study

stats 2020 State of Email, Fall Edition [PDF]

Over 2,000 marketing professionals weighed in on what’s driving their email strategies and what they think the future of email looks like. Respondents included email and marketing specialists, team leads, managers,directors, VP-level executives, and C-level executives all in the marketing field. More than half of respondents hold leadership positions, while 44% of respondents hold positions like email designer, developer, digital strategist, and marketing analyst. [...] [more] 
litmus.com    Study

discussion Developer preview of AMP for email in Outlook.com - no longer supported

oday we are announcing that, based on the results and feedback we received, the developer preview of AMP for Email will end on October 1st. After that date, AMP for Email will be turned off in Outlook.com. Emails that used AMP will instead render using regular HTML; there is nothing extra email senders need to do for this fallback to work automatically. If email senders want to send dynamic emails to Outlook users, we encourage you to leverage Actionable Messages instead. [...] [more]
microsoft.com    Trend

antispam G Suite security updates for Gmail, Meet, Chat and Admin

Support for the BIMI standard in Gmail. While we have many defenses built into Gmail, we recognize that email functions in a large, complex, interconnected ecosystem. This is why we’re working not just to keep Gmail safe, but to help keep the entire ecosystem secure. [...] [more]
google.com    Spam, Trend

law EuGH: EU/US-Privacy Shield ist unwirksam - Was Unternehmen jetzt wissen müssen

Wir erklären, was Sie nach der EuGH-Entscheidung zum Privacy-Shield beachten müssen und welche Handlungsoptionen Ihnen zur Verfügung stehen. [...] [more]
datenschutz-generator.de    Law

tactics The Ultimate Guide to Animated Background Images

In recent years, many brands have embraced the power of animation, utilizing animated GIFs as primary design elements to show off their products and tools, or to simply add some movement and fun to their campaigns. But animations don’t always have to take the center stage in your email design. You can also use animations to spice up your background imagery, giving your email design more depth and a truly special look and feel. [...] [more]
taxiforemail.com    Design

discussion had White outlines email industry work trends and provides perspective on what to prioritize. [VID]

Expect your job to continue to change. It’s requiring more time to optimize the experience for everyone. The fragmented ESP landscape is becoming more competitive. ESPs rarely meet all your needs, and you shouldn’t expect them to. Expect more email innovation, whether it’s from ESPs, 3rd-party tool providers,or inbox providers. Small teams will continue to require versatile email marketers, while larger teams will require specialist roles. [more]
reallygoodemails.com    

tactics Making sense of Outlook’s rendering engine

In 2007, Apple introduced the first iPhone. The same year, Microsoft introduced Outlook 2007 on Windows and its brand new HTML and CSS rendering engine: Word. It makes a lot of sense from an [...] [more]
hteumeuleu.com    Design

law AOK: 1,2 Mio. Bußgeld für Werbung ohne wirksame Einwilligung

Mit Bescheid vom 25.06.20 hat die Bußgeldstelle das LfDI Baden-Württemberg gegen die AOK Baden-Württemberg ein Bußgeld in Höhe von 1.240.000,00 EUR verhängt und das, obwohl die AOK konstruktiv mit der Aufsichtsbehörde zusammenarbeitete. Dieser Artikel beleuchtet mögliche Gründe hierfür. [...] [more]
dr-datenschutz.de    Law
Page 1 | older